16 Лютого 2022

В Україні розпочався новий етап цифровізації залізничних перевезень

Український національний оператор промислового Інтернету речей (мережа 0G)  “Sigfox Ukraine” запустив новий етап цифровізації українських залізничних перевезень. Побудована за 2021-2022 роки мережа базових станцій тепер надає власникам залізничних вагонів можливість в режимі реального часу відстежувати рухомий склад.


“Україна дедалі впевненіше рухається до відкритого ринку залізничних перевезень. Проте досі існують проблеми через брак даних. Власники вагонів та вантажів не відстежують місцеперебування свого майна, що призводить до значних фінансових та часових втрат. Саме тому ми впровадили в Україні новітній метод відстеження вантажів та рухомого складу – систему розумного трекінгу з використанням мережі Sigfox”

– зазначив CEO “Sigfox Ukraine” Дмитро Озеров.


В рамках створення принципово нової ІТ-платформи для бізнесу, компанія “Вантаж+” використовує розумні трекери Sigfox, які в режимі реального часу надають оперативну інформацію про дислокацію та стан руху вагонів. Представники компанії отримали дані, які разом з використанням методів штучного інтелекту  дають змогу в реальному часі контролювати місця розташування вагонів та мати додаткову інформацію про операції з ними.


“Раніше інформацію про свої вантажі та вагони бізнес отримував з суттєвим затриманням, при цьому, що вона була не безкоштовною. Відтепер ми знаємо не тільки де знаходиться кожен вагон в цю хвилину, але й на якій залізничній колії він розміщений. Це, крім всього, унеможливлює переміщення вагонів на під’їзні колії для крадіжки зерна. Показовим є те, що лише за декілька годин роботи трекер може окупити вартість своєї п’ятирічної експлуатації! Завдяки використанню новітніх технологій моніторинга оператор вчасно дізнається про незаплановані операції з вагоном або простій вагонів на станції. При існуючих ставках на оренду вагону, від 4 до 5 тисяч гривень на добу, збитки можуть бути чималі”

– розповів керівник ТОВ “Вантаж+” Юрій Щуклін.


Також він зазначив, що дані отримані від роботи трекерів та сучасних алгоритмів обробки усієї сукупності інформації про перевезення на ІТ-платформі допомагають йому краще аналізувати ситуацію, сінтезувати та приймати вдалі стратегічні рішення. “На підставі цієї інформації як власник я генерую ідеі і можу зменшити ризики для мого бізнесу в майбутньому” – додав Юрій Щуклін.

В свою чергу, Дмитро Озеров підкреслив, що Sigfox Ukraine розбудував мережу спеціально під потреби ТОВ “Вантаж+” для залізничних перевезень. Він також додав, що на базі отриманої інформації замовник уточнює фактичне місцезнаходження вагону, початок руху і зупинки та розробляє аналітичну ІТ-платформу.


“Це сирі первинні дані, проте вони можуть докорінно змінити правила гри. Ми бачимо, як Інтернет речей знаходить практичне використання у вітчизняній логістиці. Концепція стеження за активами за допомогою розумних трекерів і мережі “Sigfox” чудово зарекомендувала себе на п’яти континентах, і Україна не стала виключенням”

– зазначив Дмитро Озеров.