17 Листопада 2023

IoT та шлях до довгострокової водної безпеки

Водні ресурси та наша перевантажена мережа водопостачання створюють нестабільний тиск. Проте без належного розуміння того, де відбуваються витоки і як поведінка споживачів впливає на споживання, як водопостачальні компанії можуть виконати державні плани зі скорочення споживання? Алекс Бартер, директор з управління B4T, та Гарет Мітчелл, менеджер по роботі з ключовими клієнтами у Великобританії, Heliot, пояснюють, чому розумний облік може допомогти створити майбутнє, безпечне для води.

 

Термінові зміни

Великобританія має серйозні проблеми з водою. 3 мільярди літрів води – більше п’ятої частини загального обсягу – втрачається через витоки щодня. Це не тільки жахлива втрата цінного ресурсу, але й те, що 3% енергоспоживання Великобританії витрачається на переміщення води по країні, повний вплив витоків на навколишнє середовище є ще більш значним.

Тим не менш, рівень обізнаності про воду залишається низьким. Люди виступають проти заборон на використання поливу і скаржаться на забір води, який виснажує річки по всій країні. Однак, споживачі є ключовим фактором, що призводить до втрат води.

Крім того, показник споживання води на душу населення у Великій Британії, який становить 140 літрів на день, набагато вищий, ніж у країнах, що більш відповідально ставляться до водних ресурсів, наприклад, у Нідерландах, де цей показник становить 107 літрів на день. Як би там не було, без усвідомлення того, скільки води вони використовують, і без розуміння фінансових та екологічних витрат, поведінка споживачів не зміниться.

 

 

Виявлення витоків

В той час, як високорегульована галузь водопостачання перебуває під тиском необхідності усунення витоків – і, оскільки лічильники встановлені лише в невеликій частині житлових і менших комерційних об’єктів Великобританії, – водопостачальні компанії не помічають місця витоків. Що таке споживач? Що таке мережа? Де мають бути пріоритетні інвестиції? Як можна заохотити споживачів змінити свою поведінку щодо споживання води?

Якщо галузь хоче досягти цілей зі скорочення витоків, запропонованих Ofwat ( Орган регулювання водопостачання та водовідведення, Великобританія), облік є обов’язковим. Як інакше компанії зможуть виявити 20% будинків, які використовують 80% води? Або націлитися на 1% найгірших об’єктів нерухомості, на які припадає 80% усіх витоків? Здатність виявити та усунути найбільші проблемні місця забезпечить дуже швидке покращення показників витоків.

Проте сьогодні лише невелика частина комерційних та житлових приміщень у Великобританії має лічильники. І навіть тоді ці лічильники, як правило, не є “розумними” і вимагають ручного збору даних. Проблема полягає у вартості та складності, пов’язаних з розгортанням власних технологій обліку у великих масштабах. Як компанії можуть встановити лічильники в мільйонах домогосподарств? Як пристрої можуть збирати інформацію, якщо лічильники поховані під землею, як правило, під металевими кришками, які можуть блокувати доступ? Які радіотехнології здатні опитувати тисячі та десятки тисяч лічильників без втрат даних? Як можна зібрати, зіставити та проаналізувати інформацію, щоб отримати негайні, корисні висновки?

 

Ціннісна пропозиція IoT

Запатентована технологія стримувала розвиток розумного обліку не лише у Великій Британії. У Словенії та Швейцарії, де водопостачальні компанії мають меншу клієнтську базу, лічильники є повсюдними, але не розумними. Кожна компанія покладається на цілий штат інженерів, які об’їжджають будинки і вручну знімають показники води. Окрім витрат, компаніям бракує інформації про використання води в режимі реального часу, необхідної для швидкого виявлення та ремонту труб, що протікають.

Поява Інтернету речей (IoT) та високонадійних мереж з низьким енергоспоживанням, таких як SigFox, докорінно змінила модель співвідношення витрат і вигод для розумного обліку води. Датчики можуть збирати дані про використання води в режимі реального часу. Дані можна передавати і трансформувати за допомогою машинного навчання, щоб отримати безпрецедентну інформацію – від виявлення найбільших зон витоків до підтримки прогнозованого обслуговування.

Також немає необхідності демонтувати та замінювати існуючу інфраструктуру. Поточні моделі лічильників можуть бути перероблені в підключені до мережі активи. Завдяки батареям, які працюють до 15 років, компанії можуть розгорнути систему один раз і отримати довгострокову вигоду. Для водопостачальних компаній Словенії та Швейцарії такий підхід вже доводить свою переконливість. Інженерів можна переключити зі зняття показників лічильників на діяльність з доданою вартістю, а існуючі активи можна використовувати повторно для створення інтелектуальної мережі розумних лічильників, яка в режимі реального часу сповіщає про випадки витоків.

 

Висновок

Ніхто не недооцінює масштаб виклику, що стоїть перед британськими компаніями. Понад 260 000 миль водогонів, багато з яких дуже старі. Населення з обмеженою обізнаністю про цінність води. Але якщо не вжити подальших заходів, між 2025 і 2050 роками Великобританія потребуватиме понад 3,4 мільярда додаткових літрів на день, щоб задовольнити майбутній попит на громадське водопостачання – а це не є фінансово чи екологічно стійким.

 

Для водопостачальних компаній можливість виявляти джерела витоків у режимі реального часу є надзвичайно потужним інструментом. Це дозволить швидко реагувати на проблеми, мінімізувати кількість втраченої води та підтримувати набагато більш цілеспрямовані інвестиції. Для споживачів краще розуміння їхніх звичок водокористування буде життєво важливим, щоб заохотити людей змінити свою поведінку і зменшити щоденне споживання. Разом ці зміни матимуть вирішальне значення для досягнення безпечного водного майбутнього.